Výběr e-commerce CMS (Content Management System – systém pro správu obsahu, také označovaný jako redakční systém) a jeho dodavatele je závažné rozhodnutí. Na rozdíl od agentury, která vám spravuje PPC reklamu, se CMS nedá změnit v průběhu měsíce nebo dvou. Na druhou stranu si nevybíráte e-commerce CMS na celý život e-shopu, stačí ho naplánovat na několik let.

Stručnou a výstižnou kategorizaci e-shopových řešení sepsal i odborník na e-shopy Michal Král ve své publikaci 13 nejčastějších chyb při provozování e-shopu.
 

 

Při výběru dodavatele e-shopu a samotného řešení máte v zásadě na výběr ze tří možností. Pronajmout si „za pár korun“ měsíčně hotové e-shopové řešení, kam si nahodíte produkty a zítra můžete prodávat. Potom zde jsou profesionální balíková řešení, jejichž cena se pohybuje na úrovni 2 000 – 2 500 Kč měsíčně nebo ve výši 50 000 Kč za zakoupení licence. Nevýhodou těchto cenově dostupných řešení je, že je využívají další stovky e-shopů, takže může být problém najít způsob, jak se od nich odlišit. V případě většího rozpočtu a zájmu o plně přizpůsobený e-shop je možné nechat si ho vyrobit na míru, ale je zde potřeba počítat s náklady na úrovni v řádu 75 000 – 500 000 Kč.

 

 

V přehledu e-commerce CMS jsme vzali v úvahu kromě celkové ceny a času potřebného na rozběhnutí e-shopu i flexibilitu dalšího vývoje, která je důležitá v růstové fázi e-shopu.

 

Uvádíme novou kategorizaci e-shopů včetně zmínky o e-commerce CMS typu enterprise. V seznamu jsou uvedeny nejpoužívanější e-commerce CMS v Česku a na Slovensku. Samozřejmě jsou mezi nimi i celosvětově používané systémy typu open source.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Měna
CZK Česká koruna
EUR Euro